tisdag 25 augusti 2009

idag har jag varit till Ulva på tisdagsträff, mycke bilar och fint väder, Såg en riktigt cool, tror det var, ford 34 cupe 3 fönsters, skärmlös. Han hade samma upphängning som jag på bakaxeln, så jag fick lite mer hum om hur allt ska sitta,

Jag glömde berätta att när jag var upp förra helgen, startade vi upp ford V6:an, eftersom den kom från en skrotbil, som hade voltat så var det med spänning som vi startade upp den, ställde tändningen kollade stiften (olja eller inte) eftersom den hade varit upp och ner, men allt verkade bra. Hängde i motorn i ramen, en kabel till tändspolen en kabel till startmotorn, och en jord så klart, den hackade och frustade till en början men sen hoppade den igång.

Jag har idag fått klartecken med de nya garaget, 1 september får vi tillgång till vårat nya garage utanför almunge, kommer mer om det senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar